Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.06.2009 14:31 - 8 причини да не можем да отслабнем
Автор: ivantodorov83 Категория: Други   
Прочетен: 1282 Коментари: 1 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Понякога човек иска да отслабне, но въпреки усилията резултат няма. В такъв случай е най-добре на първо място да анализирате хранителните си навици и да разберете какво ви пречи да свалите излишните килограми.

Причина 1: Не преценявате добре размера на порциите

Резултатите от изследвания сочат, че обикновено хората потребяват средно 700 ккал повече дневно, отколкото им се струва.

Изходът е един - правете точна сметка на всичко изядено, като предварително знаете колко калории съдържа всяка храна, включена в дневната ви диета.

Причина 2: Употребявате твърде много мазнини

Стараейки се да избегнем маргарина, кравето масло, майонезата, мазните сосове, често забравяме, че продукти като месото, млякото, кашкавалът също съдържат доста мазнини.

Изходът е прост. Първо, организмът трябва да получи достатъчно целулоза, витамини А и С, фолиева киселина - всички те помагат за процеса на отслабване.

Второ - откажете се от всичко пържено. Дори "полезните" растителни мазнини в разгорещения тиган са вредни.

Трето, когато си купувате полуфабрикат, обръщайте внимание върху етикета - мазнините трябва да са колкото се може по-малко.

Причина 3: Обикновено пропускате закуската

Изследванията показват, че 35% от хората пропускат сутрешното хранене, защото смятат, че по този начин ще намалят количеството приемни калории.

Практиката обаче показва, че пропуснатото сутринта количество храна се наваксва в течение на деня и в резултат на това се изяждат много "по-нездравословни" продукти, отколкото би трябвало.

Освен това да се закусва е полезно - неслучайно повечето специалисти твърдят, че това е най-важното хранене през деня.

От друга страна, най-много се пълнее, когато се яде преди сън. Затова, вместо да бързате за работа с празен стомах, си пригответе овесени ядки или мюсли с мляко, изяжте някакъв плод или изпийте чаша сок.

Причина 4: Обичате да хапвате чипс и да пиете газирани напитки

Ако наистина искате да свалите някой килограм, ще трябва да се откажете от този навик. На мястото на похапванията между основните хранения, най-полезни ще ви бъдат плодовете - ябълка, портокал, дори морков.

Причина 5: Пренебрегвате пълнозърнестия хляб

А той не се прави от брашно, богат е на целулоза, сложни въглехидрати, витамини и микроелементи.

Обичайните рафинирани хлебни изделия съдържат значително повече мазнини, захар, сол, вредни добавки и консерванти.

Изход: откажете се от белия хляб в полза на пълнозърнестия и овесените ядки (вж. и хипотеза, че хлябът намалявал теглото).

Причина 6: Употребявате твърде малко калций

Калцият заздравява костите и намалява риска от остеопороза - това е добре известен факт.

Малко хора обаче знаят, че този микроелемент спомага и за намаляване на теглото.

Доказано е, че, за да запазим костите си здрави и да се преборим ефективно с излишните килограми, е необходимо да получаваме 1000-1200 мг калций дневно, при това желателно с храната.

Поради тази причина е добре да изпивате ежедневно четири чаши мляко (по-добре нискомаслено) - това ще удовлетвори ежедневната ви потребност от калций (вж. проучването на РФИ относно полезността на млякото).

Млякото може да се замени с портокалов сок. Изварата, рибата, киселото мляко, нискомасленият кашкавал, смокините, морковите, ябълките също са добър източник на калций.

Причина 7: Пренебрегвате бобовите култури в менюто си

Соята, грахът и фасулът са превъзходен източник на растителни белтъчини, целулоза и сложни въглехидрати, при това напълно лишени от наситени мазнини и холестерол.

Препоръчително е този тип храна да присъства всекидневно в храната - поне по веднъж..

Причина 8: Мислите, че не можете да живеете без захар

По статистика всеки човек употребява средно около 80 кг захар годишно. 75% от захарта се съдържа в продукти като бонбоните, сладките, подсладеното мляко, газираните напитки и др.

Вместо да се "глезите" с подобни лакомства всеки ден, поставете си като правило: сладко - веднъж седмично.

Ако четете внимателно етикетите на храните, няма да е толкова трудно да намалите тези с голямо количество захароза, фруктоза и глюкоза.



Тагове:   отслабнем,


Гласувай:
0
0



1. kass - ето моя опит
19.06.2009 00:20
След като родих се зкотвих на ужасните 48 килограма и нямаше никаъв начин да ги сваля. За да не изпаднеш в шок, защото често забравям че хората не са ме виждали пояснявам, че съм висока 155 см и въпросните килограми ми идваха в повечко от обикновените 40 - 42 на които съм свикнала. Започнах да опитвам всякакви начини да сваля ненужните 6-7 килогтама, натрупани главно около талията ми, гръдната обиколка и като цяло в горната част на тялото ми, но нищо не помагаше. Гладните диети бяха истинско мъчение и завършваха след седмица с обилно хранене. Купих си книга за разделно хранене, но нито една от диетите посочени в нея не беше по вкуса ми. Почти се бях примирила с положението, когато реших да направя последен опит с протеинова диета. Единственото неудобство в нея беше абсолютното отказване на хляба, който е любимата част от менюто ми. Протеиновата диета се състои в яденето на месо /всякакво може да бъде/, зеленчуци и много вода, без никакво газирано. Яйцата и рибата също могат се хапват на спокойствие, количеството на храната не е ограничено, месото само по себе си е бързо засищаща храна. Само за два-три месеца се отървах от това което исках. От година си хапвам каквото ми е кеф, включително и хляб колкото си искам, но не качвам килограми. По принцим вляза ли в някакви килограми оставам си на тях, зора беше да си върна фигурата след раждането и сега се чувствам добре...Това е от моя опит, дано да е полезен на някого...
цитирай
Търсене

Архив