Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2009 12:07 - 95 годишна испанска баба блогърка се превърна в интернет знаменитост
Автор: ivantodorov83 Категория: Технологии   
Прочетен: 1792 Коментари: 1 Гласове:
2



image

Г-жа. Лопез е известна като най-възрастната блогърка в света.

 

"Днес имам рожден ден и внучето ми, което е много стиснато, ми подари блог." Това са първите редове написани от най-възрастната блогърка в света, Мария Амелия Лопез, която на 95 години се превърна в интернет знаменитост, съобщава Ройтерс.

"Отначало си мислех, че блогът е нещо като тефтерче, в което да си записваш разни неща", казва г-жа. Лопез. "Когато за първи път видях внука ми да сърфира в интернет, това ми хвана окото и си казах, "Какво е това? Значи мога да науча за всичко което си пожелая. Искам в интернет!""

С повече от 60 000 редовни читатели досега, приятният калейдоскоп от спомени и мисли, които може да открием на 
http://amis95.blogspot.com, привлича читатели от цял свят.

"Вече никой не обръща внимание на възрастните хора, но бях изненадана от интернет, затова как млади хора на 18 или дори на 14 - 15 години ми разказват за живота си, това което мислят и дори искат съвет," казва г-жа Лопез.

Едва един на десет от хората на възраст над 65 години използва интернет в Испания, като статистиката за Европа е приблизително същата. "Основният фактор при потреблението на интернет е възрастта, а не доходите, полът или образованието", казва Доминго Лаборда от Министерство на индустрията в Испания.

Едва 2,7% от хората над 74 години са сърфирали в интернет. Съществува все пак надежда, че технологията ще победи социалната изолация в която изпадат хората с напредването на възрастта.

Мария Амелия Лопез живее в малко селце наречено Санхенхо в дъждовната, северна испанска провинция Галиция. Винаги съм обичала да общувам, но сега се чувствам по-желана и обичана, защото толкова много хора ми пишат," казва Лопез. Тя има приятели в Бразилия, Русия и Япония.

В своя блог, понякога разказва за своята младост "Погледнете колко страхотно изглеждах, а сега имам бяла коса", пише Мария Амелия под нейна фотография от преди 70 години.

Г-жа. Лопез е известна като най-възрастната блогърка в света, но има и други хора на преклонна възраст с интернет блог. Страницата на 108 годишния австралиец Олив Рийли, може да бъде намерена на 
www.allaboutolive.com.au.

В историите си, г-жа Лопез разказва за щастливите дни на своята младост, прекарани в празненства и корида, бурните години на Гражданската война в Испания и дългите години на диктатурата на генерал Франко.

"Младите мъже бяха различни тогава, пише г-жа. Лопез. Те ни носеха цветя – гардении или теменужки, а също и шоколад. Беше едно от тези момчета което дойде при мен когато  започна войната през 1936-та. Той имаше леви идеи... каза ми: "Мария Амелия, това е революция!" и тогава започнаха да стрелят," разказва тя и си спомня, как по късно същия ден баща и е бил изгонен от работа от хората на Франко.

Испанският премиер Хосе Луис Родригес Запатеро, поздрави г-жа Лопез на нейния блог и препоръча на други възрастни хора също да споделят своите спомени в интернет.

Но не винаги нещата са толкова лесни. "Сигурно няма да съм между живите, докато прекарат широколентов интернет в нашето село," пише Мария Амелия в един от последните си коментари.



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. theladybird - :)
28.08.2009 20:25
Иха, браво на бабето, моята баба не знае от къде се включва това чудо, а е доста по-млада.
цитирай
Търсене

Архив