За този блог
Гласове: 1359
Постинг
27.07.2009 08:18 -
За конските задници и зависимостта ни от тях.
На космическия кораб „Кенеди” са разположени два двигателя с ширина 5 фута. Разбира се, конструкторите на кораба са искали да направят тези двигатели по- широки, но не са успели. Защо?
Работата е там, че тези двигатели са се доставяли по жп линия която преминава през тесни тунели. Разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5дюйма, затова конструкторите на двигателите са могли да ги направят широки само 5 фута.
Възниква резонния въпрос, защо разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5 инча? Откъде се взе тази цифра?
Оказва се, че жп линиите в Щатите е направена по прототип на английските железници. А в Англия са правили жп вагоните по същия принцип и размер като трамвайните. Съответно първите трамваи в Англия са се произвеждали по образ и подобие на каретите. А дължината на оста на каретата е …4 фута и 8,5 инча.
Но защо?
Защото каретите са се произвеждали така, че осите им да попаднат в коловозите на английските пътища, за да се износват по- малко колелата. А разстоянието между коловозите е било, представете си, 4 фута и 8,5 инча.
Ама защо?
Ами просто римляните са започнали строежа на пътища в Англия, оразмерявайки ги така, че да са подходящи за техните бойни колесници. А дължината на оста на стандартна римска бойна колесница е …правилно се досетихте- 4 фута и 8,5 инча.
Най-накрая се добрахме до това откъде идва този размер във времето. Но все пак, защо римляните са измислили да правят своите колесници с оси точно в тази дължина? Ами защото в такава колесница обикновено са впрягали два коня. А 4 фута и 8,5 инча – това е бил точния размер на два конски задника! Да се правят колесниците с по- дълги оси е било неудобно, понеже се е нарушавало равновесието на колесницата.
Следователно, ето това е отговора на първоначално зададения въпрос. Даже сега, когато човек лети в космоса, неговите най- висши технически достижения пряко зависят от размера на конския задник, измерен преди две хиляди години!
Работата е там, че тези двигатели са се доставяли по жп линия която преминава през тесни тунели. Разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5дюйма, затова конструкторите на двигателите са могли да ги направят широки само 5 фута.
Възниква резонния въпрос, защо разстоянието между релсите е 4 фута и 8,5 инча? Откъде се взе тази цифра?
Оказва се, че жп линиите в Щатите е направена по прототип на английските железници. А в Англия са правили жп вагоните по същия принцип и размер като трамвайните. Съответно първите трамваи в Англия са се произвеждали по образ и подобие на каретите. А дължината на оста на каретата е …4 фута и 8,5 инча.
Но защо?
Защото каретите са се произвеждали така, че осите им да попаднат в коловозите на английските пътища, за да се износват по- малко колелата. А разстоянието между коловозите е било, представете си, 4 фута и 8,5 инча.
Ама защо?
Ами просто римляните са започнали строежа на пътища в Англия, оразмерявайки ги така, че да са подходящи за техните бойни колесници. А дължината на оста на стандартна римска бойна колесница е …правилно се досетихте- 4 фута и 8,5 инча.
Най-накрая се добрахме до това откъде идва този размер във времето. Но все пак, защо римляните са измислили да правят своите колесници с оси точно в тази дължина? Ами защото в такава колесница обикновено са впрягали два коня. А 4 фута и 8,5 инча – това е бил точния размер на два конски задника! Да се правят колесниците с по- дълги оси е било неудобно, понеже се е нарушавало равновесието на колесницата.
Следователно, ето това е отговора на първоначално зададения въпрос. Даже сега, когато човек лети в космоса, неговите най- висши технически достижения пряко зависят от размера на конския задник, измерен преди две хиляди години!
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Форумът на WizardNote
2. Паниран кашкавал
3. Омлет с шунка и гъби
4. Бъркани яйца с пресен лук
5. Пилешка курбан чорба
6. Агнешка чорба със спанак
7. Постна доматена супа
8. Свински кебап „Паприка“
9. Пържоли с дробчета
10. Картофени гнезда
11. Таратор с моркови
12. Салата от печени чушки и лук
13. Яйца на очи по панагюрски
14. Селска рибена чорба
15. Чорба от зрял боб по странджански
16. Супа от прясно зеле
17. Манастирска яхния от сини сливи
18. Шкембе-чорба по шуменски
19. Праз с кисело зеле
20. Маслини с ориз по македонски
21. Скумрия с доматен сос
22. Гювеч с риба по манастирски
23. Охлюви с ориз по манастирски
24. Задушено пиле по тракийски
25. Пълнено петле по македонски
26. Патица с вино
27. Яхния с овнешко по македонски
28. Кебапчета по дупнишки
29. Телешко със зелен фасул
30. Свинско с кисело зеле в гювеч по шопски
2. Паниран кашкавал
3. Омлет с шунка и гъби
4. Бъркани яйца с пресен лук
5. Пилешка курбан чорба
6. Агнешка чорба със спанак
7. Постна доматена супа
8. Свински кебап „Паприка“
9. Пържоли с дробчета
10. Картофени гнезда
11. Таратор с моркови
12. Салата от печени чушки и лук
13. Яйца на очи по панагюрски
14. Селска рибена чорба
15. Чорба от зрял боб по странджански
16. Супа от прясно зеле
17. Манастирска яхния от сини сливи
18. Шкембе-чорба по шуменски
19. Праз с кисело зеле
20. Маслини с ориз по македонски
21. Скумрия с доматен сос
22. Гювеч с риба по манастирски
23. Охлюви с ориз по манастирски
24. Задушено пиле по тракийски
25. Пълнено петле по македонски
26. Патица с вино
27. Яхния с овнешко по македонски
28. Кебапчета по дупнишки
29. Телешко със зелен фасул
30. Свинско с кисело зеле в гювеч по шопски