Забравяме за сервитьорите. Те само ще ни носят поръчаните дистанционно гозби. Това твърди изпълнителният директор на компанията Microinvest Виктор Павлов, разработчик на софтуер за дистанционни поръчки в ресторанти, без аналог в световен мащаб. Идеята за подобна разработка се ражда в Москва. Собствениците на няколко реномирани ресторанта в руската столица търсят начин да подобрят ефективността на служителите си. Обръщат се към току що пробилата на руския пазар българска компания - Microinvest. Целта е едновременно да бъдат улеснени всички клиенти, а служителите да подобрят полезността си. Павлов предлага смела схема - да се даде възможност гостите на ресторанта да поръчват не чрез сервитьор, а посредством собствените си мобилни телефони. Така всеки посетител с Wi-Fi на мобилния си телефон има достъп до менюто на заведението и може да поръча директно на готвача. Клиентът може да повика дистанционно сметката си или да плати директно през своя мобилен телефон, без намесата на персонала и да си тръгне. Сигурността в комуникацията е гарантирана със сложен криптографски скрипт. Това дава възможност за поръчка през интернет за определена маса в конкретен час, с точно определено меню. Идеята за два месеца прераства в софтуерен продукт, интегриран с търговската система на три московски ресторанта. Наименованието не учудва никой - Cyber cafй, с целева група младото поколение, активно използващо мобилни устройства и интернет.
Първите резултати от работата на Cyber cafй показват, че натоварването на сервитьорите спада с между 32-38%, в зависимост от типа заведение, където системата е интегрирана. Това от своя страна дава възможност за оптимизиране на служителите и постигане на по-висока ефективност. Нещо повече - цялостната инвестиция е по-малка от месечните разходи за един служител в ресторант. Наблюдава се и друг интересен ефект - служителите в бизнес сградите в близост до ресторантите поръчват предварително от своите офиси, отново чрез мобилния си телефон. Те резервират маса, избират конкретни позиции в менюто и, когато влязат в ресторанта, на масата ги очаква тяхната поръчка.
Още преди продуктът да е направил първите си крачки на българския пазар, получи най-престижното отличие на Международния технически панаир в Пловдив 2009 - Златен медал за иновативен продукт. Пробивът със Cyber cafй означава само едно - предстои промяна в действащата концепция в ресторанти, барове и пицарии. Макар сега да ни се струва невъзможен вариантът - "ресторант без сервитьори", технологиите казват своята дума и иновациите ще продължат, завършва Павлов.
27.10.2009 19:15
Ще бъде прекрасно. Телфони ще поръчват и ще консумират, храна сготвена от прекрасни роботи-готвачи. Парите ще се касират както по-горе е описано... И няма да има нужда от хора, защото последните ще си седят у дома и ще си играят на някакви игри в мрежата... Прекрасен бъдещ свят!
2. Паниран кашкавал
3. Омлет с шунка и гъби
4. Бъркани яйца с пресен лук
5. Пилешка курбан чорба
6. Агнешка чорба със спанак
7. Постна доматена супа
8. Свински кебап „Паприка“
9. Пържоли с дробчета
10. Картофени гнезда
11. Таратор с моркови
12. Салата от печени чушки и лук
13. Яйца на очи по панагюрски
14. Селска рибена чорба
15. Чорба от зрял боб по странджански
16. Супа от прясно зеле
17. Манастирска яхния от сини сливи
18. Шкембе-чорба по шуменски
19. Праз с кисело зеле
20. Маслини с ориз по македонски
21. Скумрия с доматен сос
22. Гювеч с риба по манастирски
23. Охлюви с ориз по манастирски
24. Задушено пиле по тракийски
25. Пълнено петле по македонски
26. Патица с вино
27. Яхния с овнешко по македонски
28. Кебапчета по дупнишки
29. Телешко със зелен фасул
30. Свинско с кисело зеле в гювеч по шопски