04.10.2009 16:08 - Нови открития подкрепят извънземния произход на живота
Автор: ivantodorov83 Категория: Други

Уелски учени обявиха, че данни от сондите "Дийп импакт" и "Стардъст" показват, че е възможно животът да е възникнал в Космоса, съобщи "Сайънс дейли".

Проф. Чандра Викрамасингх от Центъра по астробиология на Кардифския университет отдавна е привърженик на теорията, че животът на Земята е пренесен от далечни места в Космоса, наречена панспермия.

Сега той и колегите му я подкрепят с данни от сондите, изследвали комети през 2004 г. - 2005 г. Учените са наблюдавали смес от органични и глинени частици на кометата Темпъл 1, изследвана с "Дийп импакт".

Според една от теориите за произхода на живота, глинените частици са били като катализатор, допринесъл за преобразуването на простите органични молекули в по-сложни структури. Освен това за появата на глината е необходима течна вода.

Мисията "Стардъст", изследвала кометата Уайлд 2 през 2004 г., откри там различни сложни въглеводородни молекули, които са считани за потенциални градивни материали за живи организми.

Кардифските учени допускат, че радиоактивните елементи могат да поддържат водата в течно състояние във вътрешността на кометите милиони години. Това ги прави идеални инкубатори за зараждане на живот.

Те също изтъкват, че съществуващите милиарди комети в нашата галактика съдържат много повече глина от Земята.

Тагове:   нови,   открития,